Vmaxchat
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
September 09, 2010, 05:30:23

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
Så er tilmeldingen til Nordic Vmax Meet 2010 åben  Se mere her
Følg også tråden "NVM 2010" her i forumet
Se mere her
* Hjem Hjælp Kalender Log på Registrér
+  Vmaxchat
|-+  General Category
| |-+  Træf & ture
| | |-+  Træf og ture
| | | |-+  Nordeuropas største Motorcykel og Radio-TV museum findes i Stubbekøbing
« forrige næste »
Linkede begivenheder
  • Træf - mc og radio museum: April 01, 2010
Sider: [1] Udskriv
Forfatter Emne: Nordeuropas største Motorcykel og Radio-TV museum findes i Stubbekøbing  (Læst 315 gange)
V-Bamsen
Madbamsen

Køn: Han
Beskeder: 85

« Dato: Februar 15, 2010, 11:01:25 »

www.motorcykelogradiomuseum.dk

Humørgrin En god dag at starte sæsonen på. Humørgrin
 Cool Vejret ser heller ikke værst ud Cool

Skærtorsdag den 1. april åbner Stubbekøbing Motorcykel- og Radiomuseum sin 34. sæson med det traditionelle motortræf med deltagelse af motorcykler, veteranmotorcykler og veteranbiler. Der er fælleskørsel fra Cementen i Nykøbing Falster kl 10.oo. Alle er velkomne på åbningsdagen, hvor entreen - i dagens anledning - er gratis.
Måske med en efterfølgende frokost Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn Spørgsmålstegn
Chokeret Måske er ændret til der er påske frokost hos I-G og mig på laxenborg bagefter Chokeret..................
Jeg skal bare vide hvor mange der kommer senest onsdag morgen
Rigtigmangepåskehilsner
I-G OG Vbamsen
PS jeg henter jer på afkørslen til Nykøbing kl.9.3o

« Sidste ændring: Marts 29, 2010, 09:46:30 af V-Bamsen » Logget

take care all out there
V-Bamsen
Buller

Beskeder: 193

Second to none

« Svar #1 Dato: Februar 15, 2010, 08:13:59 »

AV det lyder ellers fedt ... men desværre er jeg 3500 kilometer væk... Græder Græder Græder
Logget
Soltau
Moderator

Beskeder: 341

Universets centrum

« Svar #2 Dato: Februar 17, 2010, 10:21:05 »

Hvis vejret er med os, er jeg frisk på en tur der ned.

Soltau
Logget

Der er ikke noget galt i at cyklen er standard, når bare føreren er modificeret.
MAGMAX

Beskeder: 217

« Svar #3 Dato: Februar 18, 2010, 05:39:52 »

Som en Gl. betvinger af landevejen, ligesom jeg ved hvem der har bestyret og vedligeholdt cyklerne, nemlig Helmer så siger jeg som Soltau, et blik på himlen, Y/N for det kunne være fint.

Håbet er lyssegrønt, mvh. Magmax
Logget
V-Bamsen
Madbamsen

« Svar #4 Dato: Marts 29, 2010, 09:58:50 »

Humørgrin Humørgrin Humørgrin Humørgrin HUSK Humørgrin Humørgrin Humørgrin Humørgrin Humørgrin Humørgrin
En god dag at starte sæsonen på.
  Vejret ser heller ikke værst ud

Der er påske frokost hos I-G og mig på laxenborg bagefter
 ..................
Jeg skal bare vide hvor mange der kommer senest onsdag morgen Grin Grin Grin Grin
Rigtigmangepåskehilsner
I-G OG Vbamsen
PS jeg henter jer på afkørslen til Nykøbing kl.9.3o

Logget

take care all out there
V-Bamsen
Henrikmax
Turkoordinator

Beskeder: 122

« Svar #5 Dato: Marts 30, 2010, 06:53:51 »

Hej V-Bamse
Godt initiativ, men kan desværre ikke (påskefrokost) men vender frygteligt tilbage til sommertræffet på Laxenborg.

Henrikmax  Cool
Logget
Spider
Moderator

Beskeder: 316

Enten kører man vmax ellers går man

« Svar #6 Dato: Marts 30, 2010, 07:56:51 »

hej vi kan heller ikke er ikke klar i nu med den sorte mvh spider/rejen  Blink Blink Blink Blink Blink Blink
Logget
Soltau
Moderator

Universets centrum

« Svar #7 Dato: Marts 30, 2010, 10:49:23 »

Så må du jo bag på rejekutteren lille Spider.  Grin Grin Grin

Og hvad er det der tager så lang tid at lave på den sorte?
Det kan da umuligt være maler arbejdet.....

Soltau

Logget

Der er ikke noget galt i at cyklen er standard, når bare føreren er modificeret.
Rejen

Køn: Hun
Beskeder: 331

rejekutteren

« Svar #8 Dato: Marts 31, 2010, 06:58:11 »

Hej Soltau, Spider har altid masser af lave på den "lille sorte"....han pusler mere om den end om mig.... Rullende øjne Rullende øjne Rullende øjne Rullende øjne...det kunne være hvis jeg iførte mig en "lille sort" sag ? at jeg kunne få ham til at være lidt mere huslig....hihi Tunge Tunge Tunge Tunge Tunge Tunge Tunge

REJEN

PS. jeg tror jeg ikke Rejekutteren kan klare så meget "bagagevægt".... Blink Blink Blink Blink Blink
Logget

Rejen på vejen....
V-Bamsen
Madbamsen

« Svar #9 Dato: Marts 31, 2010, 08:43:15 »

Jeg er ikke sikker på det er det huslige han vil "pusle" med Rullende øjne Rullende øjne Rullende øjne Rullende øjne

God Påske
V-bamsen
Logget

take care all out there
V-Bamsen
Soltau
Moderator

Universets centrum

« Svar #10 Dato: Marts 31, 2010, 09:36:53 »

Er der virkelig ikke andre end mig der kunne tænke sig en køretur i morgen?
Det ser ud til at vejret bliver OK i den del af landet.

Giv mig lige et kald eller en PM (personlig mail) gennem forumet, så vi kan finde ud af mødested og afgangstid.

Soltau
Logget

Soltau
Moderator

Universets centrum

« Svar #11 Dato: April 05, 2010, 04:58:19 »

Det blev til en fantastisk tur til museet, selvom det blev alene - 282 km. i alt.

Turen gik hjemmefra kl. 9.00 og første stop blev på tanken ved karlslunde, hvor tanken blev fyldt op og der skulle checkes luft i dækkene.
Som sædvanlig virkede udstyret ikke (om nej Magmax, ikke det udstyr.....) og da jeg endelig blev opmærksom på problemet havde jeg under 10 psi i fordækket, ikke just rette tryk til høj hastighed på motorvejen.
Det tog lidt tid at få fikset problemet, så da jeg endelig landede i Stubbekøbing, var klokken 11.30 og det lykkedes aldrig at finde V-bamsen inden han var kørt tilbage til Laxenborg.

Heldigvis var mc-folket som altid snaksalige, så jeg kedede mig bestemt ikke.
Efter to-tre kopper kaffe for meget og et par basser, blev det tid til at komme hjemad igen.
Afsted ud på motorvejen, men allerede inden jeg havde kørt 2 km. blev jeg enig med mig selv om at 112 km. motorvej 2 gange på en dag, det gad jeg ikke.
Jeg drejede af ved første afkørsel - Bogø, ind på P-pladsen ved Bogø-chokolade for lige at se på oversigtskortet, det er jo ikke hver dag man kommer på de egne.
Derfra gik turen over dæmningen til Møn, over broen ved Kalvehave og videre op til Præstø.
I præstø var det tid til at få lidt benzin på, det var bare ikke til at finde en tank.
Efter at have brugt 3-4 sæt nyrer på at køre gennem de små gader med toppede brosten, spottede jeg en gruppe ældre "bikere" nede ved havne grillen.
De var nede og markere grillens første åbningsdag efter vinteren. Det blev til 1/2 times røverhistorier og et par kopper kaffe inden de skulle videre mod deres hjemstavn i Rødvig.
Hyggelige gutter og gutinder, også kendte de vejen til nærmeste tank.....til højre og så 50 meter frem ligger der en på hver side af vejen, hvor svært kan det være.
Så gik turen videre, op forbi Feddet og mod køge, ind af Gl. køge landevej, over mod glostrup og ad Harrestrupvejen mod Ballerup.
I alt en lille omvej på godt 55 km.
2,5 km. hjemmefra kom den nedbør de havde lovet ville komme i løbet af dagen - altsammen på en gang, slud og hagl og regn, hurra for Gore tex, men.......husk altid at lægge smøgerne i den vandtætte lomme  Sørgelig

Selv om der kom lidt regn og slud, var det en super tur, med høj sol og 12-15 grader det meste af turen.

Nu her hvor påsken er ved at være slut, står triptælleren allerede på lige knap 600 km., det er godt nok mange år siden cyklen har været så tidlig ude.
Hvem havde troet det med den vinter vi har haft....?

Vi ses der ude.  Cool

Soltau
Logget

Sider: [1] Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: