Det blev til en fantastisk tur til museet, selvom det blev alene - 282 km. i alt.
Turen gik hjemmefra kl. 9.00 og første stop blev på tanken ved karlslunde, hvor tanken blev fyldt op og der skulle checkes luft i dækkene.
Som sædvanlig virkede udstyret ikke (om nej Magmax, ikke det udstyr.....) og da jeg endelig blev opmærksom på problemet havde jeg under 10 psi i fordækket, ikke just rette tryk til høj hastighed på motorvejen.
Det tog lidt tid at få fikset problemet, så da jeg endelig landede i Stubbekøbing, var klokken 11.30 og det lykkedes aldrig at finde V-bamsen inden han var kørt tilbage til Laxenborg.
Heldigvis var mc-folket som altid snaksalige, så jeg kedede mig bestemt ikke.
Efter to-tre kopper kaffe for meget og et par basser, blev det tid til at komme hjemad igen.
Afsted ud på motorvejen, men allerede inden jeg havde kørt 2 km. blev jeg enig med mig selv om at 112 km. motorvej 2 gange på en dag, det gad jeg ikke.
Jeg drejede af ved første afkørsel - Bogø, ind på P-pladsen ved Bogø-chokolade for lige at se på oversigtskortet, det er jo ikke hver dag man kommer på de egne.
Derfra gik turen over dæmningen til Møn, over broen ved Kalvehave og videre op til Præstø.
I præstø var det tid til at få lidt benzin på, det var bare ikke til at finde en tank.
Efter at have brugt 3-4 sæt nyrer på at køre gennem de små gader med toppede brosten, spottede jeg en gruppe ældre "bikere" nede ved havne grillen.
De var nede og markere grillens første åbningsdag efter vinteren. Det blev til 1/2 times røverhistorier og et par kopper kaffe inden de skulle videre mod deres hjemstavn i Rødvig.
Hyggelige gutter og gutinder, også kendte de vejen til nærmeste tank.....til højre og så 50 meter frem ligger der en på hver side af vejen, hvor svært kan det være.
Så gik turen videre, op forbi Feddet og mod køge, ind af Gl. køge landevej, over mod glostrup og ad Harrestrupvejen mod Ballerup.
I alt en lille omvej på godt 55 km.
2,5 km. hjemmefra kom den nedbør de havde lovet ville komme i løbet af dagen - altsammen på en gang, slud og hagl og regn, hurra for Gore tex, men.......husk altid at lægge smøgerne i den vandtætte lomme

Selv om der kom lidt regn og slud, var det en super tur, med høj sol og 12-15 grader det meste af turen.
Nu her hvor påsken er ved at være slut, står triptælleren allerede på lige knap 600 km., det er godt nok mange år siden cyklen har været så tidlig ude.
Hvem havde troet det med den vinter vi har haft....?
Vi ses der ude.

Soltau