Author Topic: EFI  (Read 1100 times)

Offline Soltau

• Administrator
  • Disciple of K.O.K
Sv: EFI
« Reply #60 on: April 07, 2011, 10:48:20 AM »
Hvis du mangler benzin, har du glemt en halv liter i min indkørsel sidst du var forbi  ;D

Håber at du fik løst paknings problemet

Soltau
4 hjul er 2 for mange og 2 cylinder er 2 for lidt!

Offline Mjølner

• NVM group
  • I AM KOK
« Reply #61 on: April 11, 2011, 05:33:34 AM »
Ja jeg er ikke død......jeg har ikke skrevet de sidste dage, solen har skinnet så der er bare blevet kørt til den store guldmedalje, seneste oplevelse efter en "Legedag" 80 miles på trippen 7 liter i tanken det er sgu da ok fuel forbrug.

Der er ligeledes kommet helt styr på strømmen, MD35ern slukker ned ved 8V så det nye batteri klare det til ug, det eneste der faktisk er noget øv er det gaskabel de leverede med det må jeg have skiftet asap når jeg ellers ikk er ude og ræse.

Ogggg så er der lige det med simpel computer forståelse, men det køre cyklen jo ikke dårligere af :wallb: :wallb: :wallb:

Jeg begynder at tro det var den rette beslutning med EFI :D
Mjølner

Offline V-Bamsen

• Madbamsen
« Reply #62 on: April 11, 2011, 06:54:11 AM »
Det glæder mig at det virker og du får kørt..... :thumbs: :thumbs: :thumbs:
take care all out there
V-Bamsen

Offline Mjølner

• NVM group
  • I AM KOK
« Reply #63 on: April 28, 2011, 09:19:04 PM »
Ja man bliver jo klogere og klogere hver dag ::) jeg forstår ikke hvorfor systemet ikke generere en Lambda korrektions fil, ja hvad er nu det :-\ det monterede EFI system er beskrevet som værende full loop dermed mener de at når systemet er monteret så vil det løbende opdatere/tilpasse sig selv efter den enkelte motor samt køremønster men i den daglige drift kun inden for en hvis grænse som kan variere i forhold til luft temp og tryk brændstoftype osv.

Denne tilpasning vil blive registreret i en, ja lige netop, Lambda korrektions fil, når jeg nu tilslutter min PC kan jeg også se denne fil der minder om et større regneark i flere lag men alle felterne er kun "Nuller" så spørgers der sikkert, hvad skal idioten bruge den til :lips: det skal man for at korrigere systemet lige netop til ens egen cykel altså en grundindstilling/Mapping hvor alle parametere er optimale for motor og køremønster, ud fra denne grundindstilling vil systemet så lave de føromtalte daglige små justeringer selv.
Da systemet blev leveret var det grundmappet dette vil sige ca. 80% korrekt, efter de første 2-300 km er det så meningen at man åbner korrektionsfilen og overføre disse informationer til mappingen, derefter 2-300 km samme tur opdatering så er systemet sikkert 90%, dette gøres 5-6 gange det er nemt, tager mindre tid en at starte PCen op ;)

Og hvor blev filen så af hos mig :-\
Ja sjovt......det er simpelt hend fordi systemet registrere kun en vand temperatur på 67 Grader ved driftvarm motor selv om den faktisk er 85 grader, filen generes KUN ved driftvarm motor, er den lavere tror systemet at det stadig er under opstart  o0 hvordan skal man dog afhjælpe det er det næste spørgsmål så, ny termostat eller.....
Nej man åbner bare vandtemperatur korreksions filen og.......ændre den bh1 bh1 bh1 bh1
« Last Edit: April 28, 2011, 09:22:28 PM by Mjølner »
Mjølner

Offline MAGMAX

• Governator
  • NVM group
« Reply #64 on: April 29, 2011, 04:39:46 AM »
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Ja et REGNEARK (Exell), det er til for at lave beregninger ud fra de INDTASTEDE VARIABLER.
Hvis alt andet svigter, læs manualen
And my adwice to you, Check if Bore/stroke, compretion ratio, and camshaft timing also has a preset value out of your engine specs??
 8) 8) 8) 8)
///Magmax
 ;D
Vmax det sjoveste man kan foretage sig med tøj på/Riding a Vmax is the most thrilling thing you can do wearing clothes

Offline Mjølner

• NVM group
  • I AM KOK
« Reply #65 on: April 29, 2011, 05:30:10 AM »
Lambda korreksions filen generere sig selv med indhold, det er netop det der er det smarte hvis det virker (Full Loop).
Hvis man bare ønsker at ændre noget selv fordi man er klog kan man gøre det ved at skrive direkte i mappingen, det er også det man gør på Mapp 2 hvor man bare skal have så meget ud af motoren som muligt, uanset økonomi, dette foregår så bare på rullefeldt on the run.

Håber dette forklarrede det lidt bedre
Mjølner