Ja man bliver jo klogere og klogere hver dag

jeg forstår ikke hvorfor systemet ikke generere en Lambda korrektions fil, ja hvad er nu det

det monterede EFI system er beskrevet som værende full loop dermed mener de at når systemet er monteret så vil det løbende opdatere/tilpasse sig selv efter den enkelte motor samt køremønster men i den daglige drift kun inden for en hvis grænse som kan variere i forhold til luft temp og tryk brændstoftype osv.
Denne tilpasning vil blive registreret i en, ja lige netop, Lambda korrektions fil, når jeg nu tilslutter min PC kan jeg også se denne fil der minder om et større regneark i flere lag men alle felterne er kun "Nuller" så spørgers der sikkert, hvad skal idioten bruge den til

det skal man for at korrigere systemet lige netop til ens egen cykel altså en grundindstilling/Mapping hvor alle parametere er optimale for motor og køremønster, ud fra denne grundindstilling vil systemet så lave de føromtalte daglige små justeringer selv.
Da systemet blev leveret var det grundmappet dette vil sige ca. 80% korrekt, efter de første 2-300 km er det så meningen at man åbner korrektionsfilen og overføre disse informationer til mappingen, derefter 2-300 km samme tur opdatering så er systemet sikkert 90%, dette gøres 5-6 gange det er nemt, tager mindre tid en at starte PCen op

Og hvor blev filen så af hos mig

Ja sjovt......det er simpelt hend fordi systemet registrere kun en vand temperatur på 67 Grader ved driftvarm motor selv om den faktisk er 85 grader, filen generes KUN ved driftvarm motor, er den lavere tror systemet at det stadig er under opstart

hvordan skal man dog afhjælpe det er det næste spørgsmål så, ny termostat eller.....
Nej man åbner bare vandtemperatur korreksions filen og.......ændre den