Author Topic: Hvad har du gjort ved din cykel fornylig?  (Read 1131 times)

Offline Christian Jepsen

• NVM group
Sv: Hvad har du gjort ved din cykel fornylig?
« Reply #60 on: May 29, 2011, 05:08:31 PM »
skal vi så have lagsange?

glæder mig til at høre den
MAX er godt VMAX er bedre!

Offline Freja

« Reply #61 on: May 29, 2011, 06:05:40 PM »

Christian du skal nok ikke ligge for tæt på ham på turen ned i det Tyske  :D

Freja
Pas på jer selv og hinanden ;-)

Offline MAGMAX

• Governator
  • NVM group
« Reply #62 on: May 29, 2011, 06:57:43 PM »
:police: :police:
Uha det er KLART ULOVLIGT!, jeg derimod har en Vmax (altså den rigtige) fra 1985, Vmax blev først typegodkendt 1998, så der er INGEN der med beviser i hånd kan kræve en tilbageførsel til standart, "Hvilken standart?"

Jeg glæder mig også til at den lidt for kultiverede storemax viser sit sande jeg
 8) 8) Magmax
Vmax det sjoveste man kan foretage sig med tøj på/Riding a Vmax is the most thrilling thing you can do wearing clothes

Offline Mette

• *
« Reply #63 on: May 29, 2011, 07:33:44 PM »
Rolig nu, det er kun midterrørerne der er skiftet, indtil videre er det de orginale potter, der sidder på så den larmer ikke så galt igen og mangler lidt bas lyd.   crsm
Magmax vi ved det godt, den max du kører på er en prototype model fra 85, det er derfor den er så speciel.   :tongue:

Henrikmax

Offline MAGMAX

• Governator
  • NVM group
« Reply #64 on: May 29, 2011, 08:01:00 PM »
2g 2gOK Henirik, eller er det Mette?
Det kunne ligne Henrik der kryber i ly bag Mettes profil?? crsm crsm

/// Magmax
Vmax det sjoveste man kan foretage sig med tøj på/Riding a Vmax is the most thrilling thing you can do wearing clothes

Offline Mjølner

• NVM group
  • I AM KOK
« Reply #65 on: June 09, 2011, 11:25:23 PM »
Ja så blev der sgu pillet lidt igen, efter al dette el tingeltangel er blevet monteret manglede der strøm????? min generator er en "Versterkt" fra Maertz testet OK, Batteriet er et Odysse, min ladeensretter er den med køleribber testet ok, dog var ladestrømmen kun 12,8V dette er bare alt for lidt, en opringning i panikken til en ven i Køge for at høre om han havde en R1 lade ensretter liggende, det havde han ikk men han havde da en helt ny "Super Versterkt" fra Maertz, den fik jeg lov at løbe med for at lave en test, 13,6V ved 2200 rpm i første hug, den er nu monteret, og sååå var der lige som kommet en underlig lyd under start, så starterkoblingen blev også skiftet, tak til Christian for hurtug leverance :not: :not: ja den mand har jo så mange motore man kan plugge fra, gud ved om han også har koblinger, jeg må hellere spørge på et tidspunkt............. :angel:

Tak til Soltau & Henrik for gode råd og vejledning hele aftenen det var bare rigtigt hyggeligt, ligeledes tak til Freja for Is og Kaff.
Mjølner

Offline MAGMAX

• Governator
  • NVM group
« Reply #66 on: June 10, 2011, 05:08:35 PM »
o0 o0
ÅHH GAMLE KÆLDINGER, kØbe f.... og klatgæld- det giver kun bøvl, udgifter og gonerè

///
Magmax 8) 8)

Offline Soltau

• Administrator
  • Disciple of K.O.K
« Reply #67 on: June 18, 2011, 07:59:19 PM »
Som skrevet i en anden tråd, havde jeg en mislyd fra bagenden.
Jeg troede først at det var et leje i baghjulet der var gået, men efter at have adskildt det hele var der ikke nogle fejl at finde her.
Klumpen virkede også OK.
Samle samle, og lyden var der igen.
Løsne en ting af gangen, til lyden forsvandt.
Det viste sig at når de 4 møtrikker der holder klumpen på bagsvingeren var løsnet 1-1,5 mm. forsvandt lyden.
Men sådan kan man jo ikke køre rundt.

Er der nogen af de kloge hoveder der har en ide om hvad det kan være?

Soltau
4 hjul er 2 for mange og 2 cylinder er 2 for lidt!

Offline Mjølner

• NVM group
  • I AM KOK
Re: Hvad har du gjort ved din cykel fornylig?
« Reply #68 on: March 04, 2012, 06:43:10 AM »
Jeg fandt en Mortorcykel i garagen.......... :'( :'( :'(

Nu er han klodset op så jeg kan få ordnet pakningerne i forgaflen i næste uge, skiftet olie og filtre så er det bare at vente til det sidste salt er skyllet væk
Mjølner

Offline MAGMAX

• Governator
  • NVM group
« Reply #69 on: March 04, 2012, 09:57:29 AM »
 :72: :72: :34:
Ja og for os med forsikringer der tilsiger stilstand i vinterperioden så at datoen oprinder, Uhadada hvor det kribler

8) 8) Magmax

Offline Nielsen

• *
  • '87 Canada
« Reply #70 on: March 04, 2012, 01:17:45 PM »
Jeg har netop fået endnu et tændingsmodul fra Ignitech, i en version der har parametre til MAP-sensor som den tidligere version ikke havde. (Der måtte man bruge TPS-funktionen (Throttle Position Sensor) lidt alternativt. Bliver spændende at prøve. Desuden har jeg lige monteret nye alu-sidedæksler jeg lige har købt brugt i USA.
-- Nielsen --

Offline Mjølner

• NVM group
  • I AM KOK
« Reply #71 on: March 04, 2012, 04:50:47 PM »
Spændende Hr. Nielsen, Ignitech bokse er super og så er de til at betale, der køre rigtigt mange af dem i Finland efterhånden, Magmax har også leget med dem.
Mjølner

Offline Christian Jepsen

• NVM group
« Reply #72 on: March 04, 2012, 05:40:18 PM »
jeg har fået min til det nye Vmax værksted, så det blev lige til en første tur i går. noget koldt. men den kørte stadig dejligt.

Nu skal den lige pudses af skiftes olie filter, og så håber jeg at komme i gang med at lave et køler afdækning i glasfiber selv. med indbygget dioder.
MAX er godt VMAX er bedre!

Offline MAGMAX

• Governator
  • NVM group
« Reply #73 on: March 04, 2012, 08:03:34 PM »
 :08: :08:
Mr Nielsen: Det må være en VMAX du har og ikke en Vmax??

BR Magmax :banana: :banana:

Offline Nielsen

• *
  • '87 Canada
« Reply #74 on: March 05, 2012, 01:18:55 PM »
 :72:
Det er en Canadisk '87 model ved VBoost (2LT), importeret fra England i starten af sidste år. 
Den er noget nær standard. Bortset fra udborede "baffle"-plader i udstødningerne, en Givi A123, og et originalt ryglæn jeg fandt i USA. Inden jeg købte Vmax' en, læste jeg på nettet at de originale tændingsbokse kunne brænde af og var svære at skaffe til de første (analoge) modeller, så jeg har skaffet mig lidt af hvert for en sikkerheds skyld. (en TID14-43, en Dyna 3000 D3K7-7, og nogle Ignitech. Jeg har nok overdrevet lidt med mine indkøb, men så kommer jeg jo til at lege lidt med det  ;)  Min tanke var, på en eller anden måde at få "trukket" tændingsparametrene fra de 8 forskellige kurver ud af Dyna'en, og prøve dem af enkeltvis i Ignitech'en. I første omgang er de nu bare lagt på hylden til der kommer tid.
-- Nielsen --